Features + Evenementen
Duszdat || Uitgaanswereld op z'n kop zetten

Duszdat
Uitgaanswereld op z'n kop zetten

01 september 2007

Wel eens van de meisjes Dus en Dat gehoord? Wij ook niet. Maar vanaf 7 september wordt dat helemaal anders. Op die vrijdagavond vindt de ‘première’ van Duszdat plaats, een wekelijkse clubavond, die het voornemen heeft om de uitgaanswereld op z’n kop te zetten.

Als je uitgaat, kun je twee dingen doen. Je zorgen mee naar binnen nemen en maar hopen dat het feest je een beetje oppept (wat helaas zelden gebeurt). Of je kunt die zorgen opzij zetten en met een imaginaire feestneus op de party een push geven. Als je tot die laatste groep behoort, dan is de Sinners dé plek om te zijn vanaf de zevende. Samen met Marc Bekker is Matthijs van Tilburg de drijvende kracht achter het Duszdat-concept. Marc is als director artworks & multimedia verantwoordelijk voor de verpakking en hij voor de inhoud. ‘Zelf zijn we echte nachtdieren, die van een feestje houden,’ vertelt Matthijs. ‘Maar we waren wel van mening dat het tijd was voor vernieuwing. We behoren tot een jongere generatie, die eigenlijk teveel verwend is. Alles moet groter en groots en daarbij vergeet men vaak dat het misschien wel om andere dingen gaat. Met Duszdat willen we eigenlijk terug naar een tijd dat mensen zelf hun plezier bepaalden. Natuurlijk brengen we mooie muziek en zorgen we voor de juiste entourage, maar het publiek zorgt voor de rest.’

Vandaar ook dat het Duszat-concept gebaseerd is op de fictieve personages Dus en Dat, twee dametjes die duidelijk zin hebben in een lange, gezellige, spannende nacht. ‘De een is wat stijlvoller, trendier en meer underground. En de ander is wat netter en meer classy. Toch zijn Dus en Dat hele goede vriendinnen van elkaar, die samen heel veel pret beleven. Zo willen we dat het feest is: een plek waar iedereen afzonderlijk én samen het feest maken.’
Duszdat wil ook een platform voor fashion zijn. ‘Waarbij ieder voor zich z’n eigen trendicoon is,’ geeft Matthijs de nuance aan.
De muziekstijl van Duszdat vat hij samen als ‘transparant’. ‘Het is een fraaie mengelvorm van house, electro, eclectic met een vleugje uk garage. Als ik voor de rest wat steekwoorden mag noemen, die bij onze doelgroep passen, kom ik op: 19 tot 30 jaar, trendy, fashion, differentiëren van de massa, upperclass, urban, underground versus commercieel en androgyne. Maar vergeet die steekwoorden. Kom gewoon langs.’

Op 7 september draait Don Diablo en tijdens het Amsterdam Dance Event doen twee helden uit Miami, Granite and Phunk, Duszdat aan (n.b. op elke derde vrijdag van de maand maakt Duszdat in de Sinners even plaats voor Misspoes – ook een aanrader!).

txt Mick Boskamp
Advertentie
Party Tips
  • zondag 19 augustus
    Sonus Festival
    Zrce Beach (Pag Island), Pag Island