Thrillogy evolueert tot keihard stampende massa

01 november 2011 Afgelopen zaterdag stroomde de Jaarbeurs in Utrecht vol voor het legendarische Thrillogy. B2S onthulde dit jaar dat headliners Headhunterz, B-front en Promo de drie stages domineerden. Alle bezoekers aanschouwden van tevoren een gruwelijk fijne line-up om vervolgens een avond en nacht van intens, ongelooflijk fijn muzikaal geweld tegemoet te gaan.

Aangekomen in de Jaarbeurs pompt het geluid al op hoog volume de zalen in. De grote, kale hallen zijn gevuld met drie stages, met elk hun eigen muziekstijl en aanvoerder van de nacht. Zo zorgt B-Front voor een flinke lading rauwe hardstyle, Promo voor hardcore’s finest en Headhunterz de meer melodieuzere hardstyle.

De woorden in dit report zijn eigenlijk niet genoeg, het liefst zou je je opsplitten in drie delen om alles mee te maken, maar helaas werkt dat niet. De beleving is een must, dus vlieg na het lezen van dit report richting YouTube en ga Thrillogy (her)beleven!

Slim Shore & The Pitcher, B-Front , B-Front vs Zany & B-front vs Frontliner
Aangekomen bij de B-front stage draaien Slim Shore en The Pitcher als verrassing niet apart, maar samen een set in elkaar. Met veel eigen tracks worden we de nacht in geleid om vervolgens held en headliner B-Front te verwelkomen. Tijdens deze set komen veel oude plaatjes voorbij. Nomansland , Confuse remix en Atrocity remix vliegen door de speakers het publiek in. In samenwerking met Zany krijgen we de Acid Nightmare remix, My Worship, World on Fire en Distorted voor onze kiezen, waarna Frontliner de decks overneemt.
Deze man verdient na alle jaren nog steeds een flinke dosis respect, fijne producties, dikke sets tijdens feesten en Thrillogy is zeker geen uitzondering. Geopend met Dream Dust wordt een hele verzameling fijne tracks als Discorecord, Godz Power en Lose The Style de zaal in geramd, diep ademhalen en gààn!

Noisecontrollers Live, Headhunterz vs Psyko Punkz & Headhunterz Live
Na Headhunterz vs Wildstylez nemen de Noisecontrollers niet alleen het podium, maar de hele zaal over. Er wordt zo’n ongelooflijk goede set neergezet, elke keer als je denkt klaar te zijn moét je gewoon weer keihard los. De tijd vliegt voorbij en helemaal bezweet wordt het publiek verblijdt met een belachelijk vette liveset van Headhunterz , de man die als nummer 17 eindigde in de DJ Mag Top 100.
Wanneer de Psyko Punkz hem komen vergezellen gaan het nog even vrolijk door. Inclusief risicovolle sit-down (ja, wij zijn ze inmiddels wel zat) wordt een hele lijst fijne beukers de zaal in geblazen: Direspect, The Words, Psyko Soldier, Go Get Ill, Left With The Wrong, Fuck The Reputation Game en ga zo maar door.

Gunz For Hire
Na op vol tempo een stukje Promo vs D-Passion meegepakt te hebben, worden op de Headhunterz stage ‘The kings of the underground’ aangekondigd. Gunz for Hire neemt geheel in stijl het podium over. De welbekende maskers gaan gepaard met kogels, tanks en mitrailleurs als visuals. Met snerpende uithalen wordt er een keiharde lading energie de Jaarbeurs in geknald. We’re Going In For the kill!

Headhunterz, B-Front & Promo
Tijdens het allerlaatste uurtje van deze nacht herinigen de ´masters in dance music´ zich om samen een geniale afsluiting ten gehore te brengen. Met Inner Creativity als opening gaan we door met Haunter Of The Dark en nog veel meer fijns. Een heel leger stampende feestgangers beukt heen en weer, op en neer. Coming Home en Sick Of It All worden gepaard met kippenvel de zaal in geblazen en iedereen gaat de laatste minuten compleet uit z´n plaat om dit feest in volle glorie af te sluiten.

Zaterdag 29 oktober 2011 gaat bij Dance.nl de boeken in als een avond en nacht vol uitgekomen verwachtingen, een gruwelijk fijne line-up die zich evolueerde tot een gewéldig feest met héle dikke sets. Nagenietend met de aftermovie, hopen we stiekem op een net zo gruwelijke editie voor volgend jaar, B2S: gaat dit lukken?

txt Marlon Schuurman
  • zaterdag 6 september
    Hell / Dunkel