5 Days Off dag 3: Miss Kittin, Shinedoe en Estroe rulen de Melkweg

07 maart 2010 Een speciale avond, dát wordt het, vrijdagavond 5 maart in de Melkweg. Een avond met Miss Kittin & Shinedoe, Alex Smoke, Danton Eeprom, Krause, Pitt en Estroe. Miss Kittin's République en Krause zijn een coproductie van 5 days off en Sencity. Sencity, een organisatie die dansnachten speciaal voor doven aantrekkelijk maakt. Door de combinatie van muziek, de sensefloor (met extra bastrillingen), aromajockey (geuren op de dansvloer), signdancers, smaaksensaties (mini mango ijsjes) en visuele effecten heeft zowel horend als doof publiek een beleving voor de boeg! Ben erg benieuwd!

Het is een volledig uitverkochte avond; het publiek van 16 en ouder tot een jaar of 40, doof of horend, alternatief of hip. Zoveel diversiteit aan stijlen en types zorgt meteen voor een wereldse en uitzinnige sfeer.
In de Melkweg Max staat Miss Kittin achter de decks in de spotlight. Met haar eigen feestconcept; République, ruled zij deze avond samen met Shinedoe. De dames draaien vaker samen, en Shinedoe vertelt me voor haar set dat ze er zin in heeft. Miss Kittin, een Franse dj, staat al jaren aan de top van de electrosound. Haar set vanavond is boordevol energie en fijne vocals, die zij zelf zingt (!!) afgewisseld met de intense en deep sound van Shinedoe. Met de back2back uitsmijter wordt het laatste uur in de Max een geweldig spektakel van de vrouwelijke kopstukken!

In de Oude Zaal ondertussen….

Alex Smoke draait minimal electro. Intense tracks waar iedereen die de beat zijn lijf in laat, niet meer kan stilstaan. Bij mij duurt het even, na de melodieuze tracks als “Thrill of it” van Miss Kittin, nu even inkomen. De serieuzere deepstyle van Alex Smoke zorgt voor meer publiek in de Oude Zaal.

Het staat vol als Estroe start; Estroe, is een resident op Melkweg's eigen Klinch-avonden en zij draait alweer een tijdje mee in de internationale technoscene. Estroe heeft een soort magische uitstraling achter de decks, eigenzinnig en ingetogen lijkt ze verrast te zijn dat het publiek helemaal uit z’n dak gaat. Ze draait vanavond een briljante set, melodieuze techno waar ze haar eigen sound volledig tot zijn recht laat komen.

Deze avond ga ik niet snel vergeten. Het is opvallend dat iedereen, doof of niet, geniet van de muziek. En zo hoort het!

txt & img Martine Scholte