VA - Rockin´ Ur Mind, mixed by D-Block & S-te-Fan

25 februari 2011 Label: Scantraxx
Stijl: hardstyle

Release: 21 januari 2011

Het volgens DJ MAG verkozen #1 hardstyle duo ter wereld laat met dit album weer eens zien waarom zij deze plek hebben bemachtigd! Na een eigen uitverkochte X-Qlusive editie in de Heineken Music Hall en een aankomende wereldtour mogen we toch wel stellen dat D-block & S-te-Fan de ultieme top in de hardstyle-scene hebben bereikt. Met tal van grote evenementen op hun CV en ongekende hitjes die zij door de jaren heen wisten te maken, hebben zij onlangs hun tweede album uitgebracht: Rockin’ Ur Mind.

Na het succes van Music Made Addictz dat afgelopen jaar werd uitgebracht, komen Diederik en Stefan nu met een gloednieuw album. In tegenstelling tot het eerste album met alleen zelf geproduceerde tracks en samenwerkingen, is dit een mixalbum met naast hun eigen tracks ook een variatie van nummers van verschillende bekende artiesten uit de scene. Hierbij wordt de nadruk gelegd op D-Block & S-te-Fan's eigen visie betreft de hardstyle van tegenwoordig.

De CD gaat van start met de titeltrack, een nieuwe, typische DBSTF track. Kenmerkend zijn de vrouwelijke vocalen en algehele sfeer van het nummer en brengt je gelijk in de goede stemming. Opvolgende tracks zoals Back 2 Basics van Wildstylez zullen menig hardstyleliefhebber intens gelukkig maken. Veel exclusieve en nog niet eerder uitgebrachte nummers worden ten gehore gebracht. Naadloos en strak opeenvolgend in elkaar gemixt word je verwend met nummers als Speed of Sound (collaboratie tussen DBSTF zelf en een van hun inspiraties/idolen: Isaac), A Different Story (door Wildstylez en Noisecontrollers met hun nu al legendarische Digital Age sound), Underground Tacticz en een sublieme remix van D-block & S-te-Fan’s misschien wel grootste hit tot nu toe: Music Made Addictz, gemaakt door Headhunterz en Wildstylez.

Het album eindigt met de super vette samenwerking tussen DBSTF en Zatox: Madhouse. Een gekkenhuis was het zeker toen ik deze cd voor het eerst luisterde. Het is deze mannen wederom gelukt om menig hardstyle fanatiekeling hun ‘mind’ te laten ‘rocken’. Als gewaardeerd hardstyle fan, muziekliefhebber en kritisch luisteraar kan gezegd worden dat dit album zeer aan te raden is als je hem nog niet in huis hebt!

Ondanks dat deze cd (hoogstwaarschijnlijk) niet live is gemixt zitten de overgangen goed in elkaar.(Vrij simpel outro intro mixwerk waardoor het lekker weg luistert)
Ondertussen hoor je veel exclusieve en niet uitgebrachte nummers die de mix interessant maken om naar te luisteren, van chillere tracks langzaam opbouwend naar wat harder geweld.
Kortom, leuke CD voor de echte hardstyle liefhebber met veel nieuwe hitjes die je gegarandeerd nog vaak zult horen.