Audio Bully’s @ Melkweg

Audio Bully’s @ Melkweg

22 mei 2010 Rauw op je dak, knoerdhard en o zo nuchter. Dat zijn de Audio Bully´s! Dit britse duo bezocht ons kikkerland afgelopen week. Amsterdam en Utrecht stonden al een maand geleden op de agenda. Door mysterieuze omstandigheden kon het toen helaas niet doorgaan. Het is ze vergeven. Ze hebben het dubbel en dwars goed gemaakt met hun show in de Melkweg afgelopen donderdag 20 mei.

Vanavond promoten deze twee Britse dudes van Audio Bully’s hun nieuwste plaat, Higher Than The Eiffel. Ligt overigens al een tijdje in de winkel. Het is een album vol variatie. Ska, dance, disco, electro, het komt allemaal aan bod. Vanavond is vooral keihard dansen geblazen! Lichten in alle kleuren van de regenboog versterken het party-effect. De nummers die op de cd enigszins soft klinken, knallen nu uit de speakers.
Tom en Simon, de gezichten achter Audio Bully´s. Tom´s territorium is de draaitafel en Simon is de man met de mic. Gezicht in de plooi en ontzettend nonchalant doet hij zijn ding. Wat een droogkloot! Gekleed in trainingsjackie stapt hij op z’n dooie gemak over het podium. Alsof het niets is! Maar het werkt. Handen gaan de lucht in en hoofden deinsen massaal heen-en-weer. Hij lijkt het publiek in zijn broekzak te hebben.

“Got this feeling in my head.” Bij het horen van de eerste klanken van Snake gaat het publiek al los. Hetzelfde geldt voor Shotgun, Drums, en Good bye. Only Man, het nummer waarin ze hun chick lijken te claimen, is eveneens een groot succes. Simons rauwe stem is perfect voor dit nummer. Ook hun kaskraker We Dont Care passeert de revue. De energie knalt van het podium af. Voorin staan de echte fanatiekelingen. Ze springen letterlijk en figuurlijk een gat in de lucht.

Dat moet ik thuis laten zien, moet Tom gedacht hebben. Hij tovert zijn iPhone te voorschijn en legt de feestende massa vast. Leuk voor later. Terug kijken hoe honderden mensen uit hun dak gingen voor hem en collega Simon. Bangbang! Bam! Daar is hij. Shot You Down! Nancy Sinatra featuring Tom en Simon. Gekkenhuis bij dit nummer. Ze lijken zich zelf ook ontzettend goed te vermaken. Simon houdt de microfoon richting publiek. “Amsterdammmm!” Schreeuwt hij. De crowd antwoordt met luid gejoel. En helemaal a la Audio Bully’s, smiling faces all over!

De heren van Audio Bully’s kunnen met trots terugkijken op deze gig in de Melkweg. Het was kort, een klein uurtje, maar o zo krachtig! Goodbye mannen, en hopelijk tot ziens in ons land.

txt & img Gerda van den Dool