Voltt Paradiso 2010 één groot succes

Voltt Paradiso 2010 één groot succes

13 april 2010 Zaterdag 10 april 2010 openen de deuren van Paradiso zich voor Voltt. De lange rij met wachtende mensen zegt al meer dan genoeg, Voltt is terug! Samen met resident Bart Skils en gast dj’s Ilario Alicante en Barem gaat iedereen er flink tegenaan.

De zaal wordt goed opgewarmd door resident Bart Skils, het brein achter Voltt. En zoals geen ander dit kan, laat hij een goede minimal techno sound uit de luidsprekers komen. De stemming zit er goed in en het publiek vormt zich tot één grote massa. Ze denken allemaal hetzelfde: dansen tot we niet meer kunnen.

Boven gaat het ook flink los. Maar dat is meer dan logisch, aangezien Bar 27 hier aanwezig is. Edu Imbernon, Ricketic en dame Eke Evi gaan vanavond voor een iets diepere maar evenwaardige minimal techno sound. In de kelder zit de stemming er ook goed in. De rustige en diepe minimal klanken van San Proper komen hier goed tot zijn recht.

Terug naar de grote zaal. Barem, de van oorsprong Zuid-Amerikaanse dj en producer, die zich sinds enkele jaren heeft gevestigd in Berlijn, is hard aan het werken aan zijn carrière. Dit is ook duidelijk terug te zien in zijn set. Vol focus draait hij het tempo geleidelijk omhoog en weet hij regelmatig de top te bereiken. Jammer genoeg blijft het publiek nog redelijk rustig. Waarschijnlijk omdat iedereen met smart wacht op ILario Alicante, de nieuwste aanwinst van Cocoon.

Alicante komt als laatste de zaal binnen om het feest tot een spectaculair einde te brengen. Hij gaat het vanavond over een hele andere boeg gooien. Na een halfuur komen de rhythm en base klanken door de set heen. Dit is even een klein moment wennen maar toch zeker op zijn plaats. Het zijn trommelgeluiden in een duur technojasje gestoken, met een lekkere beat eronder. De eerste plaat wordt er letterlijk in geknald. Het publiek schakelt om en eindelijk gaan de handen de lucht in.

Het mooie van Alicante is dat hij direct interactie weet te maken met het publiek. Hierdoor wordt Paradiso nog intiemer. Dit maakt heftige decoraties en lichtshows overbodig. Door deze goede en vernieuwde set van Alicante breken helaas sneller dan verwacht de laatste tien minuten aan. De grote groep met feestende mensen verzamelen zich rondom de dj. Op het podium genieten alle bezoekers nog even van de laatste klanken om Voltt af te sluiten.

Een sterke avond, de volgende line-up van Voltt wordt vol enthousiasme afgewacht!

txt Ambre van de Berg
imgs Pim