Alphabets Heaven - Wander EP

20 mei 2016

Label: WotNot Music
Cat nr: WOT025
Stijl: UK Bass / Futurebass / 2-step / Garage
Releasedatum: 20 mei 2016

Alphabets Heaven (de uit Brighton afkomstige Jonny Wildey) en het WotNot Music label zijn al een tijd favoriet bij uw recensent. Na onder andere de memorabele Hologram EP van Glenn Astro (inclusief vette remix door Henry Wu), die een jaar geleden verscheen via WotNot Music, is het nu Alphabets Heaven die de show steelt met deze Wander EP. Deze bundel omvat een achttal tracks, waaronder een remix door Mono/Poly.

Alphabets Heaven laat op deze kersverse EP een bijzonder lekker geluid horen, waarbinnen smaakvolle, creatieve beats/UK bass elementen geregeld vermengd worden met oriëntaalse/Aziatische sferen en invloeden. Een mengelmoes die bijzonder fijn uitpakt. Op deze EP vallen een aantal tracks zeer positief op. Laten we beginnen met de vocale kraker Say What You Mean (met de soulful stem van Charo) dat draait op een UK bass ritmiek en prachtige soulful/jazzy keys bevat, aangevuld met de nodige samples (zoals flarden strijkers). Een heerlijk opzwepende track met prettige soulful doorklank die op de EP eveneens in de instrumentale variant voorbij komt.

Some Movement is wat mij betreft het volgende hoogtepunt. Een midtempo beats/UK bass-creatie met creatief geprogrammeerde keys (qua timing) die fraai tegen het strakke ritme landen. Een enorm lekkere, doch korte track die ondanks de ingetogen lagen (beats, percussie, melodieën) toch een aanjagende werking zal hebben op menig dansvloer.

Tot slot willen we Party eruit lichten. Nog zo'n superstrakke track op midtempo waarbij prettige Oriëntaals/Aziatische percussie en (loopy) keys hand in hand gaan. Conclusie: wie van soepele en avontuurlijke beats/UK bass houdt kan niet om deze nieuwe EP van Alphabets Heaven heen.

01. Some Movement
02. Mogwai
03a. Say What You Mean ft. Charo