Andy Vaz - House Warming

12 februari 2016

Label: Yore Records
Cat nr: YORE-033CD
Stijl: House
Releasedatum: 12 februari 2016

House Warming is de derde volwaardige longplayer van Yore Records-labeleigenaar Andy Vaz. Als fabrikant van meer smaakvolle housemuziek in allerlei nuances, weet Vaz al sinds geruime tijd te overtuigen met vrijwel uitsluitend kwaliteitsreleases. In zijn producties vermengt hij een selectie van allerlei kruiden uit stijlen en niches als soulful & vocal house, deephouse, retro house/techno (denk Detroit en Chicago), disco, acid en (prototype) electro. Het levert zonder uitzondering boeiende, vaak broeierige tracks op, waarbij de verfijning en soulful doorklank centraal staat.

House Warming wijkt gevoelsmatig dan ook weinig af van het eerdere materiaal dat we van Andy Vaz hoorden. Als altijd zit het met de kwaliteit wel snor en bevinden zich tussen de albumtracks weer een aantal (groei)parels. Eén van de hoogtepunten van deze release is Things & Strings, dat min of meer aanvoelt als een soort eigentijdse doorontwikkeling op Rhythim Is Rhythim’s Strings Of Life – de befaamde Derrick May-klassieker van eind jaren '80. Een bijzonder fijne luistertrip.

Daarnaast verdient het intens warme Oppidum Ubiorum een dikke aanbeveling. Deze track draait op een laag van langgerekte, sfeervolle akkoorden die aanvoelen als een warme deken. Niet bepaald onprettig in deze tijd. En zo heeft House Warming nog een hele rits met bovengemiddeld sterk materiaal te bieden. Daarom een welverdiende pluim voor Andy Vaz! House Warming klinkt smaakvol, eigentijds met respect voor het verleden, en is met hoorbare passie en enthousiasme geproduceerd. Let op: op de CD-versie van het album is een additionele (bonus)track toegevoegd.

01. House Warming (Intro)
02. Nobody (feat. Eva Soul)
03. House Warming