Big smiles op albumpresentatie In Search Of Sunrise 9

17 mei 2011 Op dezelfde adembenemende locatie als vorig jaar, partyschip Ocean Diva in Amsterdam, vond zaterdag 14 mei de officiële kick-off van de In Search of Sunrise 9: India compilatie plaats. APE Magazine ging een kijkje nemen.

Op 8 april 2010 maakte Black Hole Recordings bekend dat niemand minder dan Richard Durand het immens populaire In Search Of Sunrise-stokje over zou nemen van Tiësto. Het duurde niet lang of ISOS 8: South Africa zag het levenslicht en met deze compilatie bewees Richard meer dan een waardige opvolger te zijn.
De bijbehorende kick-off op de OceanDiva in Amsterdam staat bij veel tranceliefhebbers nog diep in het geheugen gegrift. Het negende deel, dat het thema India heeft gekregen, staat op het punt om te verschijnen. Natuurlijk gaat de zoektocht naar zonlicht ook ditmaal niet stilletjes voorbij.

In Search Of Sunrise 9
Niemand minder dan Alex O’Rion, Richard’s jongere broer staat deze avond achter de decks. Hij heeft de nobele taak gekregen het binnenstromende publiek op te warmen en aan het dansen te krijgen. Dat blijkt geen enkel probleem te zijn voor deze rijzende ster. Met heerlijke, zonovergoten tracks zet hij de juiste toon en creërt hij een sfeer die inherent is aan dit soort feesten. Tegen de tijd dat hij zijn Jellyfish draait, staat de dansvloer vol met een genietend, dansend publiek.

Als de klok twaalf uur slaat, is het tijd voor de hoofdact van de avond: de man om wie het allemaal draait. Richard Durand laat het publiek vrijwel meteen uit zijn dak gaan met zijn remix van Andain – Everything From Me. Hij haalt werkelijk alles uit de trancekast om de aanwezige bezoekers een onvergetelijke avond te bezorgen. Zichtbaar genietend achter de draaitafels, maakt hij de menigte gelukkig met zowel nieuw als klassiek materiaal. Pure klassiekers zoals Motorcycle’s As The Rush Comes en Underworld’s Born Slippy vloeien uit de speakers. Zijn recente knalhit Wide Awake en zijn eigen remix van Armin’s In And Out Of Love mogen op zo’n avond niet ontbreken en worden luidkeels meegezongen. De twee uur durende, gevarieerde set en zijn interactie met het publiek laten het feest uit zijn voegen barsten. Een uitstekende performance.

Om 02:00 is het de beurt aan Jochen Miller om het publiek in beweging te houden. Ook hij weet de juiste snaar te raken. Ondanks dat hij maar een uurtje mag draaien, zet hij de boot volledig op zijn kop. Hij laat grenzen tussen stijlen vervagen en weet een ongekende energie te produceren met tracks als Rotunda (een samenwerking met Markus Schulz) en Troucid. Dikke beats, harde synths, een uitstekende set.

Na 03:00 maakt Jochen plaats voor dj RAM, die heerlijk uplifting begint te draaien. Het publiek lijkt de dansschoenen een beetje verloren te zijn, aangezien er wat minder bewogen wordt. RAM weet daar wel raad mee en gooit Giuseppe Ottaviani’s remix van Sanctuary op de dansvloer. Succes gegarandeerd. Artento Divini krijgt om 04:00 de eer om de tot dusver geweldige en goed (door PT Events) georganiseerde avond af te sluiten. Met een geweldige, harde mix doet hij dat volledig in stijl. De zoektocht naar zonlicht eindigt met een big smile en een pocket full of sunshine op de weg naar huis.

txt Patrick Kannberg
imgs DJGuide (kijk hier voor meer foto's)