Bob Sinclar - Back Again

16 september 2014

Label: 541
Cat nr: 541388D
Stijl: house

Release: 16 september 2014

Bob Sinclar kennen we natuurlijk vooral van zijn pophits. Lekkere meezingers, of meefluiters in het geval van zijn grootste hit Love Generation. Die periode (we spreken '05/'06) was commercieel zijn meest succesvolle, met het album Western Dream en die andere hit World, Hold On als nog altijd onverwoestbare mijlpalen in de dancehistorie. Met het nu verschenen Back Again toont de Fransman weer een heel andere kant.

Net als landgenoten David Guetta en Martin Solveig komt Bob Sinclar ook gewoon uit de house underground. Hebben die andere dj's hun geluid voller gemaakt en zijn ze over het algemeen meegegaan in de grote vaart der volkeren, monsieur Sinclar is niet bang om weer terug te gaan in de club sounds waar hij vandaan kwam. Back Again is een dappere poging die vibe weer te vinden, met een grotendeels instrumentale track die absoluut niet gefocust is op enige radio airplay.

<iframe width="820" height="415" src="//www.youtube.com/embed/7ciniCRvmZI" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Sterker nog, het is een track die vooral drijft op een springerige baslijn en vocal sample, heel minimale clubhouse eigenlijk. Er is weliswaar ook een edit van het nummer waar een extra synthlijn voor warmte zorgt, maar beide versies zullen qua airplay beperkt blijven tot een paar podcastjes en dance radiostations. In alle eerlijkheid is Back Again niet een bijzondere track, zeker niet voor iemand van het statuur Bob Sinclar; iets te vlak en anoniem, je verwacht toch iets meer van deze dance-hippie. Máár, kudo's voor de poging om de dansvloer weer op te zoeken, een slecht nummer is het ook niet. Gauw weer met iets spannends komen Bob!

1. Back Again
2. Back Again (radio edit)