Butch & Virginia - Mass Appeal

Butch & Virginia - Mass Appeal

16 februari 2010 Label: Area Remote
Cat nr: AREA017
Stijl: techhouse / nu jazz

Release: begin februari

Butch en dj/zangeres Virginia keren terug op Area Remote. Op de track Mass Appeal wordt er lustig op los geswingd. Veel percussieve elementen en de baslijn zorgen voor deze lekkere groove. Terwijl vocal snippets voor een hypnotiserende sfeer zorgen, levert de de sensuele stem van Virginia voor spanningsopbouw in de break. De basskick komt dan ook lekker uit de break, in de tweede break met wat extra effecten aan de stem waardoor er een grotere climax wordt gecreƫerd. Het klinkt allemaal vrij simpel, maar dat is ook de kracht van deze track. Bij Free is uit een ander vaatje getapt. Een experimentele track die je niet snel verwacht. Jazzy ritmes, een Rhodes en zang zijn de basis. De track komt langzaam op gang en er worden mooie melodieƫn op de Rhodes gespeeld. Een lekker sferische track die je doet wanen alsof het alweer zomer is en je lekker ligt te chillen bij een van Nederlandse strandtenten. Als je dit in een hokje wilt omschrijven komt het het dichtst bij lounge en tech house. Leuk voor de verandering! De remix is door de geboren en getogen Las Vegas-dame Julie Marghilano gemaakt. Zij bracht al eerder muziek uit op oa. Material. Ook hier speelt de percussie een belangrijke rol. Het klinkt wel vrij loopy allemaal. De baslijn is ook vrij standaard en verandert niet naarmate de track vordert. Vanwege de scheurende synth luistert hij iets donkerder weg dan het origineel. Tijdens de break klinkt wederom het zwoele "Bring the beat back", met net voordat de beat weer terug komt een coole baslijn riff. Dit zorgt voor een maximale climax, wat de track wel kon gebruiken. Had meer in kunnen zitten. Al met al wel een degelijke remix. De release telt maar liefst 3 digital only tracks. Een dub versie van Mass appeal, een club versie van Free en een lekkere groovy remix van Free Stipe van het nummer Free.

Size

1. Mass Appeal
2. Free