Dansen met een lach bij Kele

Dansen met een lach bij Kele

15 november 2010 Afgelopen vrijdag liep de Melkweg te Amsterdam vol voor Kele, velen kennen deze man nog als de frontman van Bloc Party, maar juni dit jaar kwam zijn eerste solo album uit: The Boxer. Benieuwd of zijn solodebuut net zo goed is als het aanvoerder zijn van Bloc Party, reisde ook Dance.nl af naar de Melkweg voor een avondje Kele.

De Oude Zaal van de Melkweg stroomt steeds verder vol, na een tijdje gewacht te hebben komt Kele het podium op gelopen, samen met zijn compagnons die de nodige instrumenten gaan bespelen. Wie The Boxer al uigebreid heeft geluisterd voor het concert herkent meteen het eerste nummer van het optreden én op de cd: Walk Tall. Heerlijk nummer, dansen! En als je het nummer al uit je hoofd kent, natuurlijk ook meezingen.

Wat Kele ons eigenlijk bijna meteen al laat weten, is ‘I wanna have fun tonight’! Samen met ons, maar hij vraagt ook meteen wat de beste plek is om dit na het optreden te beleven. Uitgebreid dansend op zijn eigen nummers doet het publiek maar al te graag mee. Je merkt dat er best een aantal echte fans op dit optreden zijn afgekomen, songteksten die zonder probleem worden meegezongen, tegelijkertijd wordt er hard mee gesprongen en geprobeerd om contact te zoeken met Kele.

Interactie
Al snel maken we kennis met Lucy, de mooie dame met de synthesizer. Een echte chick met ballen, ook al heeft ze een voedselvergiftiging opgelopen en is ze niet helemaal lekker, ze zingt en synthesized er uitgebreid op los! (inclusief kotsemmertje binnen handbereik) Kele maakt veel contact met het publiek, stelt vragen, stelt bandleden voor, maakt grapjes en zet op verzoek zelfs het Happy Birthday in voor een meisje uit het publiek. Als kadootje wordt er later zelfs nog een handtekening voor haar gezet.

The synthgirl is hot
Het hoogtepunt van interactie was toch wel de grote t-shirt ruil. In het publiek stonden een aantal mannen die Lucy wel érg interessant vonden, vandaar de t-shirts met opdruk ‘the synth girl is hot’, een shirt dat Kele met liefde aan Lucy’s vriend laten zien, en dus? Shirt uit! Een uitgebreid gespierd lichaam gaat van een zwart shirt met blauwe zebra (hét Merchandise t-shirt dat je ook op de gang kan inslaan) over in een ontbloot lichaam om vervolgens in het witte shirt te glijden, ter ere van Lucy.

Naast de lach op je gezicht en gezelligheid die je van Kele krijgt, heeft deze man ook nog eens een hele goede stem om naar te luisteren. Een hele lading dikke electro-synth-pop wordt de zaal in geblazen, het publiek is helemaal gelukkig en blijft uitgebreid meedansen en zingen. Zoals Kele zelf al eerder zei deze avond: ‘Amsterdam is willing to have a good time’, zeker! En al helemaal met Kele!

txt & imgs Marlon Schuurman