Dennis Ferrer - Hey Hey! (remixes)

Dennis Ferrer - Hey Hey! (remixes)

20 mei 2010 Label: Defected / NEWS
Cat. nr: NEWS00453D
Stijl: electro / house

Release: 20 mei 2010

De originele clubhit Hey Hey! van Dennis Ferrer uit oktober 2009 is er eentje die men vast nog niet vergeten is. Mocht deze voor sommigen toch een wat te eentonig geheel zijn, wellicht door de repetitieve vocal, op de Hey Hey Remixes is daar veel minder van te merken.
De eerste remix is geproduceerd door Crookers. Het begint met een iets uitgetrokken beat, niet de direct gangbare vierkwartsmaat. De beat legt eerst nog de nadruk op de eerste, derde en vijfde tel. Na anderhalve minuut wordt het aantal beats geleidelijk vermeerderd. De sfeer heeft aardig wat weg van electro, door de oplopende beats, keuze van drums en ook vanwege het stoere stemgeluid. Deze vrouwenstem kennen we uiteraard uit de originele Hey Hey release. Het nummer bouwt op naar een hoogtepunt, doordat de strings de hoogte ingaan qua melodie. Stevige electro-clubplaat.
Nummer twee, geremixt door Dim Chris, begint met een frisse beat. Anders dan het origineel, klinkt hierin juist een warm, melodieus clubgeluid dat - in combinatie met de vocal - een echte song is, kenmerkend voor en goed passend op het Defected label. Diepe trommeltjes worden vervolgens niet op de achtergrond, maar juist ingemixt in het geheel, zodat een erg vol geluid ontstaat. Een echte floorkiller; opzwepend en opgedeeld in verschillende hoogtepunten.
Vandalism heeft de derde track geremixt met een iets meer funky clubversie. De strings zijn verder uitgetrokken en met de combinatie van lage en hoge (blieb)beats is het een pompende dansversie geworden. Goed materiaal om bijvoorbeeld de sfeer van Dirty Dutch of strandtent Bloomingdale neer te zetten.

Wieteke van Bladel

1 Hey Hey! (Crookers remix)
2 Hey Hey! (Dim Chris remix)