Fusion, The Next Level

Fusion, The Next Level

04 oktober 2010 Zaterdag 2 oktober was het dan eindelijk zover, Q-dance presents: Fusion, The Next Level. Na weken highscores proberen te halen op de Fusion website en het anthem dat zich al automatisch in je hoofd afspeelt bij de gedachte aan dit feest, mocht je afgelopen zaterdag eindelijk los in de Heineken Music Hall.

Q-dance en de HMH: een perfecte combinatie. Een organisatie die zorgt voor gruwelijke feesten en een locatie waar het geluid elke keer weer geweldig is, combineer dit met het label Fusion en er ontstaat Q-dance presents: Fusion, The Next Level. Uitgebreid voorbereid door de trailer, waar space invaders je mee terug nemen in de tijd, waar je strijdt om highscores te behalen en vrolijk wordt van het anthem (hardstyle wordt hierin erg fijn gecombineerd met typische, blije gamegeluidjes), zijn we klaar om de HMH te betreden.

Tijdens het wachten bij de garderobe sta je al uitgebreid mee te bewegen op het geluid dat vanuit de kleine zaal komt, er wordt al goed hard gedraaid, een goede voorbereiding op de rest van de nacht. Binnen gekomen in de grote zaal, bestaat de stage uit een énorme space invader, die telkens verandert van kleur. Achterin de zaal hangt een onwijs groot Q-dance teken dat ronddraait in de lucht, met apart daarvan ook het Fusion logo. Meteen ook even kijken naar de dj's die staan te draaien. Jammer genoeg zijn zij niet verkleed, het zou tof zijn geweest als alle dj's verkleed zouden zijn als een bepaald spelkarakter, waardoor het plaatje zou worden af gemaakt. Het publiek heeft hier wel aan gedacht, waardoor je af en toe een Super Mario voorbij ziet stampen.

De Toneshifterz gooien er wat fijne platen tegenaan, maar het is al snel tijd voor de Noisecontrollers. Deze mannen blijven je gewoon blij maken, ook deze keer weer. Zo komen Shreek en Jaydee voorbij, Just As Easy en A Dream Attack. Hierna is het de beurt aan The Pitcher die ons vrolijk maakt met Kingdom die we al een tijdje niet meer hebben gehoord. Na een goede set wordt er afgesloten met Dominator, héérlijk!

We stampen met z’n allen vrolijk door, inmiddels hebben de Donkeyrollers het overgenomen en krijgen we Atrocity op ons af gevuurd, maar ook The Fusion of Sound en D.o.n.k.e.y, samen met nog veel meer goede tracks. De tijd vliegt voorbij en inmiddels staat Slim Shore al weer achter de decks. Er wordt een hele gruwelijke set neergezet en het gaat steeds harder, Wilde Gullie Bas?! Tuurlijk willen we die! 1, 2, STAMPUH! Daarna is het dan ook eindelijk zo ver, het anthem! Die kennen we natuurlijk allemaal uit ons hoofd, dus: LOS! Keihard vieren dat we er zijn, jammer genoeg ondertussen al met de gedachte in ons achterhoofd dat we nog maar een paar uurtjes hebben.

Na Slim Shore is het de beurt aan B-front en Titan. Één woord: GRU-WE-LIJK, het gaat zo hard dat je begint te twijfelen of we inmiddels bij de hardcore zijn aangekomen. Na deze dikke set wordt er plaats gemaakt voor Kasparov, we krijgen een remix van Feel U Here om héél even bij te komen met kippenvel over je hele lichaam, om vervolgens deze geweldige nacht af te sluiten. Q-dance en Fusion hebben ons deze nacht zeker naar The Next Level gebracht, wat een feest!

txt Marlon Schuurman
imgs Stampgasten.nl