Geweldig nachtje Click dankzij Remy en Joris Voorn

14 april 2010 Zaterdag 10 april 2010 was Click in de Westerunie, Amsterdam. Veel over gehoord, nooit bezocht. Waarom eigenlijk niet? De hoogste tijd na alle goede verhalen uit mijn omgeving. Door de line-up waren er wel wat hoogstaande technomomenten te verwachten. Zeker met Joris Voorn, de technoman van het moment. Een klein wonder dat de beste man tijd heeft gevonden om op dit feestje zijn kunsten te vertonen, gezien zijn overvolle, internationale agenda.

Uitverkocht was het van te voren niet, maar bij binnenkomst hing er een relaxte, gezellige en warme sfeer. Geen topdrukte, maar genoeg plek om een goed dansplaatsje te veroveren. Dit was trouwens van korte duur, al snel stroomde de zaal vol met de aan de deur gekochte kaartjes en werd het een gezellige drukte. Helaas was ik te laat om Wouter de Moor en Philip Young te kunnen aanschouwen, iets waar ik in het begin toch wel een beetje van baalde.

Gelukkig maakte Anton Pieëte een hoop goed. Met zijn set zorgde hij ervoor dat het veroverde dansplaatsje ook benut werd. Zijn nummers waren opzwepend en aanstekelijk.

Het tempo werd stukje bij stukje opgevoerd en met zijn afsluiter Feelin’ van Pitto was zijn set zeker een succes, want stilstaan was allang geen optie meer. Al met al zeker de moeite waard, Pieëte was een goede opwarmer voor al het moois wat de rest van de avond nog voorbij zou komen.

Waar Pieëte ophield, ging Remy in een vloeiende lijn verder. Deze oude Click-veteraan van het eerste uur is een ‘gouwe ouwe’ binnen dit concept en dat was ook wel te merken aan het publiek. Groot applaus en de dansende menigte breidde zich uit van drie rijen vooraan bij het podium, tot helemaal achterin de zaal bij de bar. Hoewel Remy met een paar echte minimal platen begon, werden die al snel verruild voor het stevigere werk. Het tempo werd opgevoerd, de bassen werden opengedraaid. Dat werd door velen gewaardeerd.

En daar was hij dan, om half vier betrad de man van het feest het podium. Onder daverend gejoel en applaus begon hij aan een, wat we toch wel mogen noemen, fenomenale set. Met een grote glimlach op het gezicht en een hand in de lucht knalde Joris Voorn het dak eraf.

Hoewel hij met een klein mixfoutje begon, waar hij zelf nogal van baalde gezien zijn gezichtsuitdrukking, kon niemand er verder om treuren. Voorn had het publiek allang voor zich gewonnen met zijn opzwepende opbouw en beukende beats. Met zijn komst was het feestje compleet, alle energie die de hele avond was opgebouwd kwam tot ontlading. De anderhalf uur durende set vloog voorbij en voor het publiek er erg in had, was het tijd om af sluiten. Onder wederom luid applaus en veel gejoel sloot Voorn zijn set af waarna het licht in de zaal gelijk aan ging. Er volgde een kleine teleurstelling in de zaal. Geen toegift? Maar wederom stelde Joris Voorn zijn publiek niet teleur. Opnieuw beklom hij het podium voor een spetterende toegift. Het nummer Beach Kisses knalde door de speakers en het feest ging door waar het vlak daarvoor nog ophield. Hierna volgde een applaus voor het publiek van Joris en een nog groter applaus voor Joris van het publiek.

Joris Voorn was de kers op de Clicktaart. Men keerde tevreden, enthousiast en met zere dansvoeten naar huis. Wachtend op de volgende spetterende Clickavond, die op 7 augustus zal plaatsvinden.

txt Iris Meijer
imgs Alicia Webster