I Love Techno blijft bijzonder

I Love Techno blijft bijzonder

14 november 2011  I Love Techno wordt elk jaar dat tikkeltje minder ‘Techno’, maar dat betekent niet dat muziekliefhebbers het er niet naar hun zin hebben. Met een enorm diverse line-up, gaande van dubstep naar hard techno, konden afgelopen zaterdag tienduizenden mensen genieten van de beste hedendaagse elektronische muziek. Uw reporter is geen duizendpoot, dus in wat volgt krijgt u een selectie!

Voor velen is het vooral uitkijken naar Paul Kalkbrenner, die na zijn geweldige Berlin Calling album wist te bevestigen met het immer mooie Icke Wieder. In een interview met APE Magazine tijdens de zomer wist hij ons te vertellen dat hij live zou uitpakken met een geweldige set. En belofte maakt schuld zeggen ze, maar voor Kalkbrenner voelde het aan als een automatische plicht.

De tracks uit zijn nieuwe album worden krachtiger gebracht dan op de plaat en in no-time is een overvolle Green Room aan het kolken in een uitzinnige sfeer. Een afwisseling met Berlin Calling tracks en zelfs een remix van La Mezcla maken van deze act de absolute top.

Een tweede absolute topper is het Birdy Nam Nam collectief. Fantastisch hoe de vier jongens hun verscheidene klanken tot één geheel kunnen smelten. Wat uit de samenwerking van vier verschillende draaitafels en computers voortvloeit is een mix van uptempo electro tracks, stomping techno en bleepy riffs, afgewerkt met een klein vleugje vinyl scratch.

Op I Love Techno performen trouwens verschillende ‘nieuwigheden’ zoals de doorgebroken Katy B, Drop the Lime, Mumbai Science en Canblaster. Maar één van de opvallendste nieuwkomers is Gesaffelstein. De protegé van The Hacker weet absoluut van aanpakken. Een uur lang wordt het publiek weggeblazen door de harde bassen en synthsizer tunes van deze Fransman. Het is positief om te zien dat er dus ook een techno nieuwkomer van de partij is.

Len Faki daarentegen is geen nieuwkomer meer in het wereldje, de Duitser weet absoluut hoe hij aan de knopjes moet draaien. Faki speelt een punchy set en geeft de oudere garde I Love Techno-gangers zonder twijfel heimwee!

Al kunnen we echt niet klagen over de kwaliteit van dit event. Een geweldige line-up, straffe visuals en een uitzinnig publiek zorgen ervoor dat deze specifieke dag in november elk jaar onvergetelijk blijft.

txt & img Kwinten Lambrecht