Innervisions: een avond om niet te vergeten

29 december 2010 Voor Innervisions-liefhebbers was de editie van 27 december een mooie afsluiter van het jaar 2010. Zo stonden voor vanavond drie Duitse musketiers van het beruchte label op de planning. Het werd een avond om niet te vergeten in Trouw.

De openingsset wordt gedraaid door Gerd Jahnson. Hij geeft het publiek een lekkere opzweep door zijn soms wat rauwe deuntjes. Het is ontzettend druk boven en iedereen wil het liefst op het podium staan, wat overigens niet gek is. Beneden is muziek te horen die niet thuis lijkt te horen op dit feestje, met plee ravers Job Jobse en Antje P.A.F die gouwe ouwe hits staan te draaien achter een dj-booth.

Boven is het inmiddels tijd voor Marcus Worgull. Mensen op de dansvloer zijn aan de gelaatsdrukking te zien zielsgelukkig. Worgull is ook een van de betere deze avond.
Rond een uur of 3 is het dan zo ver, tijd voor grootse rave helden Âme. Ondanks dat dit duo bijzonder wordt gewaardeerd door de gemiddelde elektronische muziekliefhebber, is het optreden deze avond niet volledig geslaagd. Frank Wiedemann draait een set van ongeveer 1,5 uur lang die iets te experimenteel klinkt, met als gevolg dat de platen niet altijd passend klinken. Zo zegt iemand dat het lijkt of er telkens een limonadeglas op de geluidsboxen valt. Niet heel storend, maar het valt wel op dat de platen steeds worden stopgezet en er vervolgens een volledig nieuwe plaat wordt opgezet. Het zal de gewenning wel zijn, dat je denkt dat een dj zijn platen altijd voor elkaar heeft op feestjes. Aan de andere kant is het juist zijn werk om te experimenteren met muziek. Enfin, de platen die Âme tevoorschijn tovert zijn ook niet slecht.

Afsluiter van de avond is Kristian Beyer van Âme. Vooral het nummer Black Rose – Anthem, dat nog niet uitgebracht is, vormt een feestelijke afsluiting van Innervisions 2010. Het blijft een feit dat Innervisions een feestje is voor iedereen die houdt van een goede, gezellige en gouden avond. Vooral Trouw is een perfecte locatie voor edities als deze.
Wat deze avond misschien iets beter gedaan had was minder kaarten verkopen, want het is iets te druk.

Nummers om nog even na te genieten van een avondje Innervisions:
Henrik Schwarz-Equinox
Marcus Worgull – Flyin High
Hercules and Love Affair - Blind (Frankie knuckles remix)
Jesse Rose ft henrik Schwarz - blackrose Anthem
Storm Queen – Look right trough.
Black Rose – Anthem

Al met al een zeer geslaagde avond. De mensen zijn lief en de 3 musketiers zijn geslaagd in hun muziek examen voor deze avond. De volgende editie Innervisions ofwel (in Romeinse letters) IV, is op 1 april 2011. Be there!

txt & imgs Hilde Broekman