Joris Voorn - Nobody Knows

17 november 2014

Label: Green

Cat nr: GR106CD
Stijl: Techno/House

Release: 17 november 2014

Liefhebbers/fans hebben liefst 7 jaar moeten wachten op een nieuw album van Joris Voorn. Zijn laatste langspeler, de instant classic From A Deep Place, dateert alweer van mei 2007! De verwachtingen na die topplaat, vol verrassende wendingen en boordevol emotie en sfeer, zijn dan ook torenhoog. De Nederlander Joris Voorn staat al jaren te boek als high profile techno/house DJ, maar met zijn werk als producer kiest hij voor een veel breder blikveld.

Naast soepele techno/(deep)housebeats injecteert Joris Voorn op Nobody Knows diverse gastvocalen in een aantal albumtracks. Hij werkte op het album onder andere samen met namen als Shawn Lee, Kid A, Matthew Dear en Bram Stadhouders – niet allemaal vocaal gerelateerd overigens. Naast het vocale aspect is het vooral de experimentele aanpak van Joris Voorn die andermaal opvalt. Het plezier spat spontaan uit de speakers. Hij schakelt op dit nieuwe werkstuk, wat betreft genres, tussen genoemde (deep)house- en technobeats, ambient en downtempo sfeercollages (ietwat gelijkend op het werk van Ulrich Schnauss) en ga zo maar door.

<iframe width="100%" height="450" scrolling="no" frameborder="no" src="https://w.soundcloud.com/player/?url=https%3A//api.soundcloud.com/playlists/59821858&amp;auto_play=false&amp;hide_related=false&amp;show_comments=true&amp;show_user=true&amp;show_reposts=false&amp;visual=true"></iframe>

Het is een razend knap album geworden, waarop niet alleen de verwachtingen ingelost worden, maar waarop Joris Voorn ook duidelijk een volgende stap heeft gezet in zijn producer carrière. Wie wegloopt met Joris Voorn’s eerdere werk zal ook zeker niet teleurgesteld worden. Nobody Knows is dan ook een aanrader voor de bestaande fanbase, maar ook voor mensen die nog niet eerder kennismaakten met deze DJ/producer.

01. The Monk
02. A House feat. Kid A
03. Homeland feat. Matthew Dear