Julien Mier - Shiny Silver Lining

10 juni 2016

Label: King Deluxe
Cat nr: DELUXE039
Stijl: Elektronica / IDM
Releasedatum: 10 juni 2016

Het Canadese King Deluxe label heeft de afgelopen 5-6 jaar een reputatie van betrouwbaar kwaliteitshuis opgebouwd. Zo bracht het label onder andere werk van Alphabets Heaven en Aleph uit. Beide bekend als creatieve beat/bass creators, die qua geluid tegen de elektronica/IDM aanschuren. Ook Julien Mier past binnen dat profiel en ook hij bracht al eerder werk uit via King Deluxe (meerdere singles).

Met Shiny Silver Lining trakteert deze Nederlandse sound designer de luisteraar op een fraai mini-album, waarop een aantal tracks te vinden is dat uitermate de moeite waard is. Deze release doet met plezier terugdenken aan Julien Mier’s geweldige Jane’s Junkyard-single die in 2013 via het altijd interessante Nederlandse Lowriders Recordings verscheen – nog altijd een dikke aanrader.

Terug naar dit nieuwe werkstuk. In totaliteit biedt deze bundel zeven tracks en (slechts) een klein half uur aan muziek, waaronder het verbluffend mooie In Your Iris dat bol staat van de warme lagen van smaakvolle synthesizers, die heerlijk zweven over de ingetogen downtempo beats/percussie. Indrukwekkend staaltje elektronische kwaliteitsmuziek. Gelijk het hoogtepunten tussen het zevental als je het mij vraagt. Ook de overige zes bijdragen zijn erg sterk. Feel It For A While is nog zo’n voorbeeld van Julien Mier’s vakmanschap en doet qua huppelende ritmiek en sfeer denken aan bepaald werk van Plaid. Na zijn (redelijk recent verschenen) oorstrelende remixes voor onder andere 2ndSun en Floex (beide uit 2015) kunnen we ook deze Shiny Silver Lining van harte aanbevelen.

01. Camouflaged
02. In Your Iris
03. The Hand That Follows The Eye