Kalkbrenner rockt Woodstock

Kalkbrenner rockt Woodstock

05 oktober 2010 Woodstock kan niet zomaar vergeleken worden met andere strandpaviljoenen of clubs, ze doen het altijd net even iets anders en dat is ook juist hun kracht. Waar normaal gezien een zomerseizoen aan het Bloemendaalse strand met een officiële closing party wordt afgesloten, doet Woodstock het op de Ibiza-manier. Want twee weken na de closing, was het afgelopen zondag de beurt aan het concept ‘ff Anders’ om op een waardige manier afscheid te nemen van, ach, toch best een mooie zomer voor Nederlandse begrippen. Gedurfd om het eind september te doen, voor je het weet komen de regendruppels met bakken uit de hemel, maar dankzij één wel heel aanlokkelijke naam, master van de techno Paul Kalbrenner, maakte dat niet zoveel uit. Bovendien: het Woodstock-publiek kan wel tegen een stootje.

Maar uiteindelijk blijkt het weer de organisatoren en hun volgelingen goedgestemd te zijn: een graadje of 16 én het blijft droog. Met daarnaast een grandioze line-up aan artiesten die allemaal voor een intiem feestje in zijn, kan deze fijne nazomeravond dan ook niet meer stuk. Melon, Daan Donk en Boris Werner draaien hun fijnste plaatjes naadloos aan elkaar. Vooral de getalenteerde Boris Werner brengt met een mix aan house en techno de honderden partygangers in extase, waardoor het soms even lijkt alsof Paul Kalkbrenner, de Berlijnse topdeejay, al achter de wheels of steels staat…
Zijn broertje, Fritz, heeft ie voor de gelegenheid even thuisgelaten, maar ach, laten we eerlijk zijn, die heeft hij ook niet altijd nodig aan zijn zijde! Paul is dan misschien niet een reus van een deejay, maar dat hij zich al meer dan bewezen heeft met tracks als Sky And Sand en album Berlin Calling, is wel duidelijk.

Gedurende een set van maar liefst anderhalf uur is het dus ook deze avond weer flink genieten geblazen. Maar ook een compliment aan de organisatie, ff Anders, is op zijn plaats, want de belichting en podia zien er lekker tropisch gelikt uit!
Het kan haast niet anders dat al deze elementen ervoor zorgen dat écht iedereen het naar zijn zin heeft. En wat is het dan toch mooi om te zien dat het publiek dat op Woodstock afkomt altijd zo heerlijk divers blijkt te zijn. Jong en oud, voormalige Roxy-fanatics, hippies, ballen uit studentenkorpsen, alto’s, atletisch uitziende kerels en creatieve dandy’s, je ziet ze allemaal aan je neus voorbijgaan. Alleen daarom al is Woodstock telkens weer een feest om heen te gaan…

En dan is er nog een primeur: op grote LED-schermen kan iedereen zich vergapen aan de nieuwste Duitse film Berlin Calling, uiteraard een productie waar Paul Kalkbrenner zijn muzikale bijdrage aan heeft geleverd. Nog nooit eerder was deze film in Nederland te zien. Kortom, deze zondag aan het Bloemendaalse strand is weer even net iets anders, een ware aderlating voor mensen die snel verveeld raken!
Tot slot nog even een woordje over Paul Kalbrenner, want deze internationale grootheid staat dan misschien wel in de allergrootste clubs die op deze aardbol te vinden zijn, de set die hij voorschotelde klinkt toch écht wel het beste op een intiem nazomerfeestje in de open lucht. Terwijl de sterren aan de hemel prijken, lijkt het nu net of je tijdens zijn laatste track, dat natuurlijk een ultralange, maar ooh zo fijne, remix van Sky And Sand is, of je ook zelf een vlucht naar een andere wereld neemt.
Woodstock en ff Anders, bedankt voor een wederom onvergetelijk strandfeest en vraag Paul Kalkbrenner om volgend jaar opnieuw even langs te komen, daar worden we alleen maar blij van!

txt & imgs Fabienne Robben