Laatste avond Melkweg: Rauw verhuist naar Trouw

22 oktober 2010 Afgelopen donderdag nam Rauw na drie jaar voorgoed afscheid van de Melkweg. De kaarten voor deze ADE-avond ‘Superrauw’ waren zoals gewoonlijk snel uitverkocht, wat ongetwijfeld te maken had met de aanwezigheid van publiekslieveling Boys Noize.

Het label Boys Noize Records heeft de eer de Max zaal te mogen hosten en doet dit dan ook vol overgave, met namen als Bart B. More, bekend van Brap!, Housemeister en Djedjotronic.

Rond twee uur mag BoysNoize dan eindelijk zelf achter de draaitafels plaatsnemen. Ondanks dat het feest hiervoor ook al in volle gang was lijkt het publiek hier toch op gewacht te hebben. Vooraan is het een drukte van jewelste en bij de eerste tonen begint men direct wild te springen, Helaas draait BoysNoize wat commerciëler en rustiger dan dat we van hem gewend zijn. Ook probeert hij al snel zijn vaste trucje om het publiek zittend op de grond te krijgen, inmiddels misschien een beetje afgezaagd en al helemaal zo vroeg in een set.

Vanuit de oude zaal komt de stem van Sophie Ellis Bexter je tegemoet en is de sfeer totaal anders dan in de Max. Joost van Bellen en een exotisch uitziende danseres sieren het podium, waarvoor een uitgelaten menigte geniet van de disco-klanken van het Belgische duo Villa en hun landgenoot Aeroplane. Ook tijdens Boys Noize blijft de zaal redelijk gevuld, absoluut geen slechte prestatie.

Al met al een geslaagd afscheid en waarschijnlijk een verstandige keuze om te verhuizen naar een andere locatie. En wat voor een locatie: houd 12 november dan ook vrij voor de Rauw Kick-Off @Trouw.

txt & imgs: Lisa Spit