Lost Midas - Undefined

Lost Midas - Undefined

23 juni 2017

Cat nr: TRUCD338
Stijl: Beats / Bass / Downtempo / House
Releasedatum: 30 juni 2017

De in Boston (USA) geboren Jason Trikakis aka Lost Midas, die tegenwoordig in LA woont, verraste medio 2014 met zijn weergaloze debuutalbum Off The Course, dat via Tru Thoughts verscheen – het label dat hem in zomer 2013 opmerkte en een podium bood. Het album leverde naast de sterke titeltrack memorabele bijdragen als Dream Of Me en Here We Go Again. Tracks die er nu – bijna drie jaar na uitgave – nog altijd toe doen en niet vervelen.

De afgelopen periode verschenen er opnieuw een aantal nieuwe singles van Lost Midas, wat een sterk signaal bleek voor een naderend tweede full length album. Undefined is het klinkende resultaat van een periode van noeste arbeid en gaat min of meer verder waar de ongeremde creativiteit van Off The Course (tijdelijk) stopte. Lost Midas laat ook anno 2017 geen twijfel bestaan over zijn hoorbare capaciteiten en kwaliteiten. Als multi-instrumentalist en creatief genie tovert hij de ene na de andere enthousiasmerende track uit zijn studio. Undefined straalt pure overtuiging, passie voor elektronische muziek en (dansbare) energie uit. Recentelijk hoorde ondergetekende de track San Jacinto als onderdeel van één van de singles in aanloop naar dit album en werd er door omver geblazen. Wat een kwaliteit, wat een energie!

Bij nadere beluistering van Undefined stuiten we op nog een aantal tracks van dat kaliber. Montecito is zo’n voorbeeld! Bijna drie en halve minuut volle bak energie met opzwepende (midtempo) beats en attractieve synthesizerpartijen! Wat een heerlijke track! Het elftal op Undefined is bijzonder consistent in kwaliteit. Onder de elf bevinden zich naast eerder uitgebrachte singles Nebula, Kayla’s Lullaby en Calipatria dus nog veel meer potentiële singles die uitgebracht kunnen gaan worden. Een luxeprobleem voor Tru Thoughts derhalve. Het ‘geheim’ of succesvolle receptuur achter deze luxe is simpel: zowel muzikaal (melodie/harmonie), als ritmisch (beats/percussie) als vocaal gezien scoort Lost Midas hoge punten en deze componenten versterken elkaar ook nog eens in veel gevallen.

Net als Lost Midas’ debuutalbum geven we wederom de maximale score. Dit soort unieke artiesten geven de elektronische muzieksector kleur en glans. Wat ook knap is: Undefined lost de hooggespannen verwachtingen van de debuut longplayer overtuigend in. Iets dat maar weinig producers/artiesten weten te bewerkstelligen. Nogmaals een dikke pluim voor het scoutingsapparaat van Tru Thoughts en natuurlijk ook voor de artiest in kwestie. Hopelijk komt hij spoedig naar Nederland voor optredens.

01. Yucaipa
02. For Nothing (feat. Rachel Geller)
03. Nebula (feat. Rachel Geller)