Love Over Entropy - Off The Grid EP

13 november 2013

Label: Something Happening Somewhere
Cat nr: SoHaSo 001
Stijl: deephouse / techhouse

Release: 11 november 2013

Een nogal mysterieuze release, deze EP. Uitgebracht op het nieuwe label van Nuno Dos Santos genaamd Something Happening Somewhere, of in het kort: SoHaSo (onder welke titel ook feesten gegeven worden). Producer van deze eerste release, Love Over Entropy, schijnt onder een andere (eigen?) naam al jaren muziek te maken, maar blijft vooralsnog anoniem. Wat overblijft is de muziek, en die is sterk.

Titeltrack Off The Grid is een diepe housegroove in de stijl van Innervisions. Niet voor niets schijnt de track al gedraaid te worden door smaakmakers als Laurent Garnier, Âme & Dixon, Mano Le Tough en Lee Burridge, deze 8 minuten durende trip is ideaal om een set helemaal de diepte in te trekken.

Net zo sfeervol is de remix die Amsterdams producer Versalife (aka Conforce) van Off The Grid aflevert. Een mooie Detroit electro variant met ambient-trekjes waar je nog verder bij kunt wegdromen. De track Groundswell vormt het tweede deel van Love Over Entropy's release, een meer uptempo deephouse-groove met lekker lang meanderende melodiën en effecten, oplopend naar een extatisch hoogtepunt.

Een track die dansvloeren doet betoveren. De Disco Mix die Melon van deze track heeft gemaakt zet je vervolgens weer met beide benen op Amsterdamse grond. Een steady four-to-the-floor beat en swingende baslijn, wat ritmische trucjes en een ietwat vervreemdend gitaar-effect maken er een ideaal plaatje van om je hippe dansmoves op te vertonen. Dus ja, ijzersterk debuut van SoHaSo, kom maar door met meer Nuno!

1. Off The Grid
2. Off The Grid (Versalife remix)
3. Groundswell