Martyn - Ghost People

Martyn - Ghost People

06 oktober 2011 Label: Brainfeeder
Stijl: dubstep / techno / house

Release: 10 oktober 2011

Martyn's tweede album verschijnt niet via het eigen 3024 label, maar via het Brainfeeder label van Flying Lotus (sublabel van Ninja Tune). In de afgelopen jaren heeft Martyn (Martijn Deykers) een internationale status van grote betekenis afgedwongen. Zijn debuutalbum Great Lengths uit 2009 geldt als instant classic, maar ook de diverse singles en tracks via labels als All City Records, Tectonic, Ostgut Ton, Watergate Records en AUS Music hebben diepe indruk gemaakt op zowel pers als publiek. Een pionier zoals dat zo mooi heet. Ook 's mans dj kwaliteiten worden wereldwijd geroemd. De Londense club Fabric liet Martyn de vijftigste editie uit de Fabric mixcompilatie reeks verzorgen -een klinkend jubileum. In de afgelopen jaren heeft Martyn zich geleidelijk aan vanuit de drum 'n bass en later dubstep ontwikkeld tot veelzijdige producer die kruiden plukt uit een tuin die bestaat uit dubstep/bass, beats en techno/house stekjes. Op Great Lengths was die mix al aanwezig, maar Martyn zelf ziet dat album als proloog.
Het echte werk begint nu! Martyn ziet Ghost People als het startsein van een serie albums. En wat voor een! Ghost People is een uitzonderlijk sterk album geworden waarop Martyn's vakmanschap nog maar eens onderstreept wordt. De plaat bevat louter essentiële bijdragen, waarmee Martyn op spectaculaire wijze en met één vloeiende beweging de concurrentie omspeelt
en zichzelf vrij voor het doel zet. In dit genre beschikken alleen mensen als 2562 (Dave Huismans) en Burial over deze 'Messi' alike skills. Waanzinnig album en nu al één van de highlights van 2011. Persoonlijk hoogtepunt: Twice As, dat dubstep/bass en techno vermengd met synthesizers die verwijzen naar de early 90's house. Heel sterk.

01. Love And Machines feat. Spaceape
02. Viper
03. Masks