Minilogue - Blomma

Minilogue - Blomma

29 april 2013 Label: Cocoon Recordings
Cat nr: CORCDLP033
Stijl: techno / ambient

Release: 22 april 2013

Minilogue (Sebastian Mullaert en Marcus Henriksson) staan al jaren te boek als hokjes ontwijkende producers binnen het brede techno genre. Eigenlijk produceert Minilogue een samengestelde bonk van elementen uit house, techno, elektronica/IDM, ambient en zelfs jazz. Daarmee valt Minilogue min of meer te typeren als evenbeeld van acts als The Black Dog.

Echter, Minilogue kiest binnen die experimentele elektronische muziek echter een geheel eigen pad. Blomma, als we ons niet vergissen Minilogue’s tweede volwaardige album, bestaat uit twee disks met in totaal slechts acht tracks. Je begrijpt het al, Minilogue gaat voor langgerekte producties met een bijzonder knappe opbouw. Iets waar we overigens niet raar van opkijken gezien hun producties uit het verleden voor labels als Traum Schallplatten, Wagon Repair en Crosstown Rebels.

<iframe width="100%" height="166" scrolling="no" frameborder="no" src="http://w.soundcloud.com/player/?url=http%3A%2F%2Fapi.soundcloud.com%2Ftracks%2F89028464&show_artwork=true"></iframe>

Het album biedt je, zoals de hoes al belooft, alle toonkleuren van de regenboog. Als we enkel en alleen openingstrack Everything Is All You’ve Got eruit lichten, kunnen we al spreken van een meer dan geslaagd album. De ambient invloeden die na vijftien minuten ten tonele verschijnen en zich soepel over de beats/percussie schuiven zijn verbluffend sterk en overtuigen met hoofdletter O.

De heren van Minilogue hebben ongetwijfeld veel tijd in de studio doorgebracht om met zo’n gedetailleerd werkstuk te komen, maar dan heb je ook wat!

Blomma is een knap werkstuk geworden dat een dikke aanbeveling verdient! Nu al een kandidaat voor de jaarlijstjes als je het mij vraagt.

CD1