Moonchild - Voyager

Moonchild - Voyager

25 mei 2017

Cat nr: TRUCD341
Stijl: Neo-soul / Hip-Hop / Beats
Releasedatum: 26 mei 2017

Moonchild is een neo-soultrio uit Los Angeles, bestaande uit Amber Navran (vocals), Andris Mattson en Max Bryk. In 2015 speelde Moonchild zich in één klap in de mondiale kijker door het uitbrengen van de sterke single The Truth en het album Please Rewind via het altijd relevante en bovendien uiterst diverse Tru Thoughts-label. Circa twee jaar later ligt nu de vervolg-LP in de (digitale) schappen, Voyager getiteld.

Voorafgaand aan de release van Voyager werd de single Cure al uitgebracht. Een geweldige track en dito voorproefje voor dit album! Sterker nog, Cure is zonder twijfel nu al één van de allerfijnste tracks van 2017 en de beste die ondergetekende van Moonchild heeft gehoord tot op heden! Muzikaal te vergelijken met materiaal van Jill Scott (met name uit haar Hidden Beach periode), al kan Amber Navran natuurlijk niet tippen aan Jill Scott’s bijzondere en ongrijpbare vocale talent. Het is dan ook niet vreemd dat diezelfde Jill Scott en Gilles Peterson zich in de persbijlage bij dit album laaiend enthousiast uitlaten over Moonchild. Ook zijn er gelijkenissen te horen met de relatief onbekende Nederlandse formatie Darjeeling die eind jaren ’00 twee vermakelijke albums uitbracht waarop neo-soul een rol speelde.

Naast Cure staan er nog twaalf bijdragen op Voyager en die zijn stuk voor stuk de moeite waard. Binnen de neo-soul creaties is er zo nu en dan ruimte voor eigentijdse hip-hop/beats ritmestructuren, wat voor afwisseling zorgt naast de ballads. Waar er (eerlijk is eerlijk) in eerste instantie aan het materiaal op Please Rewind gewend moest worden, is dat bij Voyager wel anders. Het album staat bol van de aantrekkelijke neo-soul die ver boven de anonieme middelmaat uitsteekt en gelijk blijft kleven. Voyager is dan ook een dijk van een album geworden. Een verbetering en vooruitgang ten opzichte van de ook al sterke voorganger Please Rewind. Grandioos album en dikke vette aanrader!

01. Voyager (Intro)
02. Cure
03. 6am