Peter van Hoesen – Receiver Remixes 1, 2 & 3

17 juli 2013

Label: Time To Express
Cat nr: t2xS101, t2xS102 en t2xS103
Stijl: techno

Releasedata: 4 juni (t2xS101), 24 juni (t2xS102) en 15 juli 2013 (t2xS103)

De Belg Peter van Hoesen timmert het laatste jaar heel behoorlijk aan de weg en oogstte al flink wat lof voor zijn in het afgelopen najaar verschenen album Perceiver. Van dit album hebben zes tracks een nieuwe behandeling gekregen van verschillende top dj’s als Marcel Fengler, ø [Phase] en SCB (het alter ego van Scuba).

Dit heeft geresulteerd in de Receiver series, die bestaan uit drie remix-releases waarvan de derde en laatste release deze week is uitgekomen.

En het resultaat is er naar. De Donato Dozzy remix van Attribute 39 op de eerste Receiver release grijpt je meteen emotioneel naar de keel en is ideaal luistervoer na een lange nacht doorhalen op de dansvloer; zeer atmosferisch en dromerig. De daarop volgende remix van Attack On The Reality Principle is wat minder lief en dromerig. Sigha pakt uit met een zware baslijn die je ruim zeven minuten lang niet meer los laat. Een track die je doet denken aan wat de CLR-stal van Chris Liebing vaak uitbrengt; focus on the bassline.

De tweede Receiver release begint weer wat vriendelijker; SCB gooit een hoop groove in de strijd in combinatie met een warme baslijn, een heerlijke track die zich meer leent voor de betere danspasjes. De To Alter A Vector-remix van ø [Phase] is er daarentegen weer eentje van het botte soort; de meedogenloze kickdrum in combi met de break in het midden hebben menig dansvloer al doen ontploffen tijdens recente sets van Van Hoesen zelf.

Tenslotte de derde Receiver release, waarop Marcel Fengler van Inspection In Solitude een totaal andere track heeft gemaakt, maar wel op een indringende en knappe manier. Voorzien van veel percussie en een pakkende melodie heeft deze track veel weg van een ouderwets Chicago House-nummer van eind jaren ‘80. Of zoals Jody ‘Fingers’ Finch het zou zeggen: Jack your big booty!

Als allerlaatste hebben we dan nog de Neel remix van Objects From The Past die weer een heel stuk donkerder, duisterder en harder is. Je waant je als in een tunnel tijdens deze track, waarbij je uiteindelijk amper doorhebt dat aan het einde van de track de originele loop van Objects From The Past helemaal verdwenen is. Een erg sterk einde van de Receiver series die veel afwisseling brengen en daardoor zeer prettig te verteren zijn.

Colin Kraan

t2xS101
A. Attribute 39 - Donato Dozzy remix