Quantic presenta Flowering Inferno - 1000 Watts

17 juni 2016

Cat nr: TRUCD324
Stijl: Dub / Reggae / Roots
Releasedatum: 17 juni 2016

De bijna onnavolgbare Will Holland (aka Quantic) is terug met een nieuw album onder de werknaam Flowering Inferno – Quantic’s reggae/dub roots-project. Muziek met een tropisch, warm gevoel dus. Inmiddels is dit het derde full length album onder deze Flowering Inferno alias.

1000 Watts is het vervolg op het in juli 2010 verschenen succesverhaal Dog With A Rope en sluit daar qua geluid naadloos op aan. Binnen de tropische cocktail van Midden-Amerikaanse muziekstijlen (en niches) weet Will Holland keer op keer verbluffend goed voor de dag te komen. Alles wat deze van origine Britse multi-instrumentalist, product, DJ, remixer en bandleider aanraakt verandert in goud. Will Holland, die tegenwoordig in New York woonachtig is (na bijna een decennium in Colombia gewoond te hebben), fuseert stijlen als dub/reggae/roots met cumbia en allerhande overige Latin/Carribean invloeden. Creatief, avontuurlijk en aansprekend als altijd, zonder noemenswaardige uitschieters, maar met de nadruk op consistentie in kwaliteit.

Als we ons niet vergissen is dit het eerste Flowering Inferno waarop ook vocalen te horen zijn (naast instrumentaal werk). Zo horen we gasten als Alice Russel, U-Roy, Hollie Cook, Christopher Ellis en Nidia Góngora. Het materiaal op 1000 Watts en de Flowering Inferno-sound in het algemeen doet geregeld zeer sterk denken aan de met dub/reggae geïnjecteerde downtempo sounds van het uit Washington DC afkomstige duo Thievery Corporation. Al met al is 1000 Watts een lekker los, ongecompliceerd en vooral uiterst relaxt album dat perfect aansluit bij het jaargetijde.

01. Spring Tank Fire
02. A Life Worth Living feat. U-Roy & Alice Russell
03. Homeward Bound