Sigha - Pluralism

Sigha - Pluralism

07 december 2015

Label: Blueprint
Cat nr: BP042
Releasedatum: 7 december 2015

In de laatste maand van het jaar 2015 presenteert Blueprint de laatste EP van de in Berlijn gestationeerde bekende technoartiest en lid van het label, Sigha. Sigha is een naam die synoniem is gaan staan voor vooruitstrevende Techno en elektronische muziek. Zijn interesse in meeslepende muziekontwerpen en experimenten gecombineerd met een stellige Britse visie op het genre, heeft hem geholpen om een uniek pad te creëren in het 'dichtbevolkte' gebied, dat techno tegenwoordig is.

Na eerst zijn tanden in het geprezen Hotflush Records gezet te hebben en ook in zijn eigen kenmerkende label Our Circula Sound, is Sigha daarna de samenwerking aangegaan met Blueprint sinds zijn EP uit 2011, I Am Apathy, I Am Submission.
Nu maakt 2015 weer kennis met een terugkeer van Sigha bij Blueprint met zijn EP Pluralism.

De openingstrack, Pluralism is rijk aan melodische storingen en een stompende, pompende bass. Het voelt alsof je op een hele fijne, oneindige technorit bent meegenomen en het lichaam alleen maar wilt doorgaan op de beat.
Heerlijk duister, meeslepend en hypnotiserend slaat Desire in als een bom waar techno en drones elkaar ontmoeten in het middenstuk van de EP. Het gevoel alsof je zweeft op een donkere, indrukwekkende, maar ook mysterieuze wolk met een helicopterview over de omgeving. Demonstration is weer als een laatste aanval op de dansvloer, daar waar techno dan aanvoelt alsof het het enige samenhangende communicatiemiddel is. Met een heldere, zuivere en concrete melodie eindigt Demonstration de EP. Uit deze drie tracks is het moeilijk om een favoriet te kiezen, maar een ding is wel duidelijk: Sigha kent zijn krachten en is zeer zeker exclusief in zijn genre!

Txt: Debralee Mac-Donald

A1: Pluralism
B1: Desire