Technasia - Force (10th anniversary remixes)

12 juli 2010 Label: Technasia
Cat nr: TA11
Stijl: techno / minimal / deephouse

Release: 12 juli 2010

Het is deze week precies tien jaar geleden dat Force verscheen, een klassieke technotrack die ons kennis liet maken met Technasia. Oorspronkelijk een verbond tussen de Chinese Amil Khan en Fransman Charles Siegling, tegenwoordig solo gerund door laatstgenoemde, heeft Technasia in de loop der tijd een onuitwisbare indruk achtergelaten in de hedendaagse technoscene. Onlangs verscheen zelfs een gloednieuw album waarmee Siegling weer in ouderwets goede vorm steekt, een track als Force bewijst echter dat vooral de eerste releases van Technasia tijdloos waren. Ter viering van het tienjarig bestaan is er nu een serie remixen van hedendaagse artiesten uitgebracht die prima raad weten met de catchy melodie en hypnotiserend vocalen van het origineel. Dosem blijft nog redelijk in de groove met een funky versie van het origineel, Marc Romboy geeft echter een geheel eigen draai aan de track, met donkere ondertonen en trippy effecten ontstaat er iets totaal nieuws. De remix van Zadig is vervolgens minimalistischer en wellicht nét iets te subtiel, dan liever de versie van Matt Star & Michael Peter die ook een minimal groove aanhouden, maar wel de melodie en vocalen intact houden. Petkovski zorgt tenslotte voor een fijne deephouse versie van Force, naar mijn smaak het hoogtepunt van deze verjaardags release -lekkere baslijnen en zoemende synths doen hier het meest recht aan de melodielijnen van het origineel. Die overigens jammerlijk ontbreekt op deze release, het nummer stijgt nog altijd ver boven deze remixen uit, we zullen de verjaardag zonder de jarige moeten vieren.

1. Force (Dosem remix)
2. Force (Marc Romboy remix)
3. Force (Zadig remix)