VA - 5 Years Hey! Muzik, mixed by Michel de Hey

21 februari 2012 Label: Hey! Muzik
Cat nr: HEYCD02
Stijl: techhouse

Release: 13 februari 2012

Noem  hem gerust een smaakmaker van de Nederlandse technoscene. Michel de Hey weet, zo lijkt het, sinds de eerste housefeesten in ons land op gang kwamen al welke platen de toon gaan slaan. En weet die te presenteren met een nog altijd feilloze mixtechniek, de inmiddels naar Amsterdam verhuisde oer Rotterdammer kan uit de voeten met zowel de subtiele housey kant van de techno als het steviger beukwerk. Dat doet hij zoals gezegd al sinds jaar en dag, met zijn Hey! Muzik heeft hij zich vooral de laatste vijf jaar in de kijker gespeeld. Label en gelijknamige radioshow op Fresh FM zijn een thuishaven gebleken voor nieuw Nederlands talent, grote namen uit de techno/techhouse en natuurlijk De Hey's eigen producties. Op dit mixalbum komt dat allemaal voorbij; openend met housey plaatjes op een aangenaam tempo van 120bpm voert De Hey langzaam het tempo op. Zo krijg je na bijdragen van ondermeer Rodriguez Jr, Deetron en Petar Dundov langzaam door hoe de dj zijn sets opbouwt. Tegen de tijd dat het catchy Furthering van Ilker Soylu voorbijkomt (met zijn melodie en aanstekelijke drive een overigens typische De Hey-plaat) heeft hij je helemaal in zijn greep. Zonder echt de melodieën te verliezen (echt stevige techno ontbreekt op deze goed te beluisteren mix) gaat dan het tempo omhoog met o.a. tracks van Rotterdamse nieuwkomers Egbert, Klankarbeit , Taras van de Voorde en Amsterdammers Joris Voorn en Steve Rachmad. Hollands glorie, zoals De Hey dat zelf ook altijd heeft vertegenwoordigd, het maakt van dit album een onmisbaar inkijkje in hoe de vaderlandse techno er deze dagen voor staat.

01. Aroy Dee - The Planets (Original)
02. Michel de Hey vs M.I.R.K.O - Give Me A Light (Rodriguez Jr. Remix)
03. Second Floor aka Mulder - Pleasant People (Deetron Remix)