VA - Compost Black Label Series Vol. 6

10 juni 2016

Label: Compost Records
Cat nr: CPT 483-2/-3
Stijl: House / Deephouse
Releasedatum: 10 juni 2016

De zesde editie uit deze Compost Black Label Series mixcompilatiereeks is een feit. Het is het Italiaanse (gelegenheids)duo Olderic en Musumeci dat deze keer de trackselectie en mix verzorgt. Niet geheel verrassend horen we ook op deze zesde Compost Black Label Series een clubsound waarbij vooral (deep)house, techno en met disco geïnjecteerde 4/4 beats de boventoon voeren.

Deel vijf uit de reeks (van 2013) was gemiddeld genomen voldoende, maar absoluut geen memorabel hoogstandje. Deel zes blijft eveneens een beetje haken op dat niveau. Voldoende, maar niet bijzonder goed en/of verfrissend. Het gemiddelde kwaliteitsniveau is als altijd in orde met bijdragen door onder andere André Lodemann, Jay Shepheard, Marsmobil, Robinn en Zwicker – al dan niet (her)bewerkt. Vanzelfsprekend staan er ook wat bijdragen van zowel Olderic als Musumeci op het menu (zowel individueel als samen), waaronder enkele ‘edits’. Genoeg gekende namen zou je zeggen. Toch klinken sommige bijdragen hier en daar wat ongeïnspireerd en vlak.

Het valt overigens ook niet mee om je in deze tijd nog te onderscheiden binnen de mondiale housevijver. Veel DJ’s/producers blijven daarom gewoon vasthouden aan hetgeen ze (in het verleden) succes bracht. Niet zo vreemd natuurlijk! Wat dat betreft beoordelen we deze mix dus puur op de individuele tracks en hun samenhang. Welke tracks vallen dan positief op? Eerlijk gezegd zijn er maar weinig tracks die er echt opvallend boven uitschieten. De André Lodemann remix voor Yokto van Rafael Da Cruz is weliswaar prima geslaagd, maar geen spektakelstuk. De track die het meest aanspreekt is de Space Coast remix voor Wu van The OhOhOhs, een prettig cosmic disco-alike moment.

Samenhang gedurende de mix is er zeker. De tracks zijn prima ingepast en gepositioneerd binnen de veertien bijdragen tellende mixsessie. Het geheel klinkt smaakvol en vermakelijk. Kleine kanttekening: vreemd detail is dat op deel vijf uit de reeks ook al de DJ T. remix voor Phreek Plus One feat. Mr. White’s Passion te horen was. Let op: de CD versie is mixed, de digitale bundel bevat de DJ-mix (verpakt in één track/file) en de losse full length, unmixed tracks – aangevuld met een bonus track.

01. Marsmobil - Patience (Reprise Long Version)
02. Jay Shepheard - Otter Bronze (Musumeci & Olderic Special Edit)*
03. Phreek Plus One - Passion feat. Mr. White (DJ T. Remix)