VA - Shapes: Wires - Compiled by Robert Luis

30 maart 2015

Cat nr: TRUCD303
Stijl: Eclectic
Releasedatum: 30 maart 2015

Het Tru Thoughts label heeft nog maar net de festiviteiten rondom het vijftienjarige bestaan achter de rug of A&R en co-owner Robert Luis komt alweer met een nieuw deel uit de betrouwbare Shapes compilatieserie. Geheel volgens de traditie krijg je als luisteraar een update over de stand van zaken binnen de omvangrijke en indrukwekkend diverse Tru Thoughts-catalogus.

Verspreid over twee disks zijn het zeker niet alleen verse/recente tracks die voorbij komen, maar grijpt men ook terug naar materiaal dat uitkwam gedurende de afgelopen jaren (periode 2011 tot heden). Op deze editie trekken vooral de relatieve nieuwkomers Jonny Faith, Lost Midas, The Seshen, Werkha en Titeknots de aandacht. Jonny Faith’s Zheng is pure klasse, maar zeker niet het beste dat op zijn debuutlangspeler Sundial te vinden is. Ga dat album zeker eens beluisteren/checken, is ons advies.

Datzelfde geldt voor Lost Midas, die eind juli 2014 met een weergaloos debuutalbum kwam in de vorm van Off The Course – nog altijd een dikke aanrader! Aangevuld met vertrouwde namen als Mark de Clive-Lowe, Peshay, Quantic, Nostalgia 77, Hot 8 Brass Band, Alice Russell en Hidden Orchestra (tweemaal een remix door derden voor materiaal van Hidden Orchestra) biedt deze 2-CD weer een enorm hoog (gemiddeld) kwaliteitsniveau.

Tru Throughts flatert overigens nog flink met het nogmaals selecteren/plaatsen van de Ross PTH versie voor Belleruche’s Wasted Time. Die was namelijk al te horen op de Shapes:Circles-release uit 2013. Zonde, want men heeft nog altijd niet de memorabele en instant classic remixen die Floex voor Hidden Orchestra maakte op cd uitgebracht. De Shapes-serie zou een perfect platform daarvoor zijn. Hopelijk vinden we op de volgende editie zowel de Floex-remix voor Hidden Orchestra’s Dust (2011) en Disquiet (2014) – wellicht enkele van de allerbeste tracks die het label de afgelopen jaren uitbracht.

CD1 Tracklist:
1. Jonny Faith - Zheng
2. Alice Russell - Breakdown feat. Darondo