Warme melodieuze klanken in een vol Studio 80

09 november 2010 Op vrijdag 5 november nam Dance.nl een bezoek aan Babylon invites Supernature Recordings in de Studio 80. Op deze avond draaiden naast Audiofly en Fabio Gianelli ook De Kleine Raver en Presetone. Laatstgenoemde act bestaat uit Victor Coral en Onno van Velsen, tevens ook de enthousiaste organisatoren van dit maandelijkse succesvolle feest.

Al vroeg staat er een lange rij bij Studio 80, het regent zachtjes en iedereen wil graag naar binnen om te feesten. Al snel begeeft het publiek zich naar binnen waar het door de warmte van de dansvloer wordt omarmd. In de voorste zaal staat Presetone goede beats en toegankelijke tracks te draaien die goed aansluiten bij het publiek. Het publiek is een mix van Amsterdams uitgaanspubliek en toeristen van heel de wereld. Ondanks dat hangt er gelijk een leuke gezellige sfeer en dit werd alleen maar beter.

Een zaal verder is de Kleine Raver het publiek aan het vermaken, in de grote zaal draait het echter om Audiofly. Anthony Middleton van Audiofly laat de vele voetjes erg hard werken en ook de handen kunnen niet achter blijven. Opeens gebeurt er tussen al de feestende mensen iets grappigs, drie jongens komen langs met een scrabblebord waarop iedereen woorden aan het leggen is.
Het is tijd om naar de andere zaal te gaan om wat te horen en zien van de talentvolle Fabio Gianelli. Deze Italiaan is niet alleen een goede dj, maar ook zijn producties zijn zeker de moeite waard om naar te luisteren. Het programma van de avond zit goed in elkaar en er wordt hard gewerkt en gefeest, niemand blijft achter. De laatste track van de avond Hate/Love van Guy Gerber blijft maar in het hoofd zitten en even komt het gevoel van de zomer weer terug. Dan is het tijd om te stoppen, het publiek gaat langzaam naar buiten en wil nog graag doorgaan. Helaas zal dit zal echter gebeuren in een van de eettentjes in de buurt van het Rembrandtplein zonder top muziek.

Babylon was een erg leuk feest met een gemixt publiek. De organisatie zet goede artiesten neer en je merkt dat er goed wordt nagedacht over de programmering. Moe en voldaan wordt er naar huis gestrompeld, met nog steeds 'Hate/Love..Hate/Love' in het hoofd.

txt Stephanie Popping
imgs Fabio Press Kit