Reviews + Partyreports
Wie wordt Hollands Next Fashion Victim?!

Wie wordt Hollands Next Fashion Victim?!

07 juli 2011 Vrijdag 1 juli was het officiële onofficiële openingsfeest van de Amsterdam Fashion Week genaamd “Hollands Next Fashion Victim”. Dit evenement werd georganiseerd door de Westerunie, met een knipoog naar de Fashion Week. Grote namen als Joost van Bellen, Secret Cinema en WhenHarryMetSally&TessIsMore maakten het feest compleet.

Onder het genot van de beats van WhenHarryMetSally&TessIsMore komen de eerste paar gasten binnen. Dat het niet het officiële openingsfeest van de Fashion Week is, maakt voor de gasten niks uit. De dresscode is Shine Like A Hipster en die wordt dan ook ruimschoots waar gemaakt. De glitterbroeken, gouden leggings en mannen in pak vliegen je om de oren.

De hoofdact van de avond is natuurlijk Joost van Bellen. Deze man stond aan de wieg van de housemuziek en dat hij dat nog steeds niet verleerd is, is wel duidelijk! Met de muziek van Joost stroomt de zaal al aardig vol en gaat het helemaal los! Het publiek danst uitbundig en geniet zichtbaar. Van Bellen mixt bijna alle stijlen door elkaar. Zowel rock en oldskool hiphop als dirty house en electro komen voorbij.

Midden in de zaal staat de “holy catwalk” waar tijdens de set van Van Bellen een show wordt gegeven met opvallende types uit het publiek. Zij kunnen Hollands Next Fashion Victim worden en kunnen hiermee een reis naar Parijs met twee vrienden winnen. De show wordt feestelijk afgesloten met (hoe kan het ook anders?) champagne!

De laatste paar uurtjes van het feest worden afgesloten door Secret Cinema, oftewel Jeroen Verhey. Mocht je hem nog niet herkennen, misschien zeggen de namen Point Blank of Grooveyard je dan iets. Jeroen hoort inmiddels bij één van de meest gewaardeerde producers van ons land en is dan ook een volwaardige afsluiter van dit event. Secret Cinema draait voornamelijk techno. Met de laatste paar danspassen op de muziek van Secret Cinema, is Hollands Next Fashion Victim 2011 voor de gasten ten einde.

Dat het feest een knipoog naar de echte Fashion Week moet geven, is wel duidelijk. Bristol is de hoofdsponsor van het feest en wordt neergezet als hét modemerk van Europa. Zo hangen er overal doeken met Bristol haute couture en draagt de organisatie ook t-shirts met dezelfde tekst.

Het idee van een onofficieel feest voor de opening van de Fashion Week is volgens Gijs van de organisatie van Hollands Next Fashion Victim niet zo moeilijk. Zo vertelt hij: “Amsterdam is nou eenmaal een modestad. We zijn hier al een aantal jaar mee bezig en we zijn ontzettend blij dat we dit feest kunnen realiseren.” Volgens Gijs horen house en fashion onlosmakelijk bij elkaar. “Je leeft mode en je leeft muziek. Om deze twee dan te combineren, is niet zo moeilijk.” Ook over Bristol als hoofdsponsor van Hollands Next Fashion Victim is Gijs zeer te spreken. “We zijn erg blij met Bristol. Het is natuurlijk een toonaangevend modemerk, die moeten we erbij hebben!”, vertelt hij enthousiast. Hollands Next Fashion Victim is volgens Gijs een blijvertje. “We gaan ermee door tot we erbij neervallen.”

txt: Jill van Nek
Party Tips